Uncategorized

Jævlig provosert!!!

10. juli 2015
riise og norge

I dag våknet jeg i Vegas med godt humør. Siste dagene har vært utrolig positive med tanke på at jeg har skværet opp med Aalesund og Henrik Hoff. At Yngve Hallen var åpen for dialog om at jeg kan spille i Norge selv med Betsson avtalen. Jeg var giret og klar for at jeg kanskje kan få oppleve det å spille med brudern før jeg legger opp. Men det gode humøret ble fort ødelagt.

Jeg blir så jævlig provosert av å lese hva Tonje Sagstuen, som jeg forresten ikke vet hvem er, og andre i Norsk Tipping sier. Hvis jeg skulle kommet tilbake til Norsk Tippeliga, tror de at jeg skal springe rundt på banen med egen Betsson drakt for å reklamere for dem? Tror de at jeg tar på meg Betsson genser under intervju før og etter kamper? Skal de få bestemme hvem som skal spille i Tippeligaen på grunn av Monopolet? Hvorfor kan de ikke være åpne for dialog? Hvorfor kan man ikke være innstilte på at man kan finne en løsning som er bra for alle parter? Viktigste må vel være at Norsk Fotball er i fokus? At gode spillere er med på å løfte nivået på trening og kamp?

Jeg sier ikke at jeg er en person som er så utrolig viktig for Norsk Tippeliga. Men jeg mener man må kunne være løsningsorienterte. Norsk Tipping har gjort og gjør en god jobb innen Norsk Fotball, det er det ingen tvil om. Men jeg kjenner jeg blir forbanna når man stenger alle dører uten i det hele tatt å vurdere å sette seg ned å prate om det. Alle ser at Monopolet har blitt utfordret, men det er ikke dermed sagt at Norsk Tipping blir borte? De vil alltid ha en stor plass i Norsk Fotball, men jeg mener det er feil å stenge døren til spillere som har andre avtaler og som vil spille hjemme. Man respektere jo sponsor avtalen klubbene har med Norsk Tipping uansett ved å følge de samme reglene i sesongen. Man vil jo stille opp på de samme reklame jobbene som alle andre spillere. Jeg vil også gjøre min jobb med tanke på sponsor oppdrag for klubben og Norsk Tipping. Det vet jeg Betsson ikke har noe imot selv om de sponser meg, hvorfor kan ikke dere tenke det samme? Fordi man gjør et par andre oppdrag for Betsson, så bør man ikke stenge døren fullstendig.

Jeg vil gjerne spille i Norge og gjøre mitt for å løfte Norsk fotball. Vil gjerne bruke mine erfaringer fra utlandet til å hjelpe spillere, yngre spillere og klubber. Man kan alltids lære noe fra noen som har spilt og opplevd mye rundt om i Europa. Jeg og selvsagt Betsson er åpen for å sette oss ned og diskutere en løsning som er bra for alle parter. Er Norsk Tipping det? Jeg håper de vil det. Alt jeg vil er å spille hjemme og få oppfylt min drøm, avslutte med bror.

Dette innlegget ble skrevet på 5 min, så jeg beklager om det er masse skrivefeil. Jeg ble bare så provosert og måtte bare lufte litt. Synes det er fryktelig synd at det er slik det er . Jeg gir meg ikke, jeg skal jobbe for at alle parter kan sette seg ned å diskutere en løsning.

Kjære Norsk Tipping: Jeg skjønner deres syn på saken og at dere har monopol. Jeg vet dere gjør en god jobb og sponser Norsk Fotball. Ingen som skal ødelegge noe av det. Men jeg synes dere må se litt mellom linjene. Håper dere er åpne for dialog. Tror det med tiden kan være positivt også for dere.

Nå er det roadtrip til LA. Ha en strålende helg.

You Might Also Like

80 Comments

  • Reply Thomas Hoel 10. juli 2015 at 17:36

    Tipp Topp Tommel Opp !! Håper å se deg i AAFK Drakt John Arne !! 🙂

  • Reply Hyde 10. juli 2015 at 17:55

    At selskaper som Betsson er så ærlige, det er de absolutt ikke, men monopol Norsk Tipping er absolutt ikke bedre! Det beste for alle parter tror jeg ville vært å åpnet for å gi lisens, men med faktiske krav som stilles til disse selskapene, og ikke sånn tøyselisens som gis av Malta, Gibraltar og et par andre stater, der spillerne har absolutt null rettigheter.

  • Reply Christine Haugli 10. juli 2015 at 18:27

    Ganske arrogant å hevde at du ikke vet hvem Tonje Sagstuen er. Sagstuen er en av de største norske håndballspillerne, aktiv på toppnivå i perioden 1989-98, spilte 217 landskamper og gjorde 593 landslagsmål. Hun ble i 1999 tildelt Håndballstatuetten for sin innsats i norsk håndball. Lurer på hvordan du hadde reagert hvis hun hadde sagt at hun ikke visste hvem du var, til tross for at du kun har halvparten så mange landskamper som deg…

    • Reply John Arne Riise 10. juli 2015 at 18:35

      Arrogant? Visste det ikke før jeg ble fortalt det nå. Så ikke noe med arrogant å gjøre. Beklager til Tonje:)

      • Reply Christine Haugli 10. juli 2015 at 18:42

        Hva ville du oppnå med å si at du ikke visste hvem hun var? Er det vanlig for deg å presisere dette hver gang du omtaler noen som du ikke anerkjenner som kjendiser? Å sette seg på sin høye hest og si at du ikke vet hvem den som omtaler deg er, er et eldgammelt triks. Hersketeknikk kalles det.

        • Reply Trond 10. juli 2015 at 19:09

          Det store spørsmålet er hva du ønsker å oppnå Christine? Av og til har en det bedre med seg selv med bare å smile til verden….

        • Reply Frode Svensen 10. juli 2015 at 19:25

          Hahahahaha må le av deg christine,trenger noen være arrogante for dem ikke kjenner en idrettsutøver????rekner med du vet hvem Espen Karlsen er???vidt ikke må du være arrogant….

        • Reply Anne Berit 10. juli 2015 at 19:59

          hun har tydeligvis uttalt seg om han, han og mange flere, meg selv inkludert, har aldri hørt om dama, da kan d jo være greit å poengtere det, at han kommenterer tilbake uten å ane hvem hun er.

        • Reply Kristian Konradsen 11. juli 2015 at 02:42

          Hva vil du oppnå her, Christine Haugli? Du svarer jo tilbake med hersketeknikker selv. John Arne Riise blir fordømt uansett hva han gjør, samtidig som du prøver å påføre han både skyld og skam. (Men i følge Berit Ås, så gjelder hersketeknikker BARE retning menn mot kvinner).

          Jeg selv aner ikke hvem Tonje er. Ei heller visste jeg at hun var kommunikasjonsdirektør i NT. Selv bruker jeg å presisere i mine «historier» til gjengen at jeg ikke vet hvem den omtalte personen er. Kontekst kalles det. I dette tilfellet, for å ikke såre noen, så kunne Riise kanskje formulert det som; «Jeg har ikke noe forhold til Tonje Sagstuen». Men det også ville blitt tatt tak i, og folk ville kjørt hardt mot Riise uansett.

          Riise er en person folk elsker å hate, selv om han er en av de større idrettsprofilene i senere tid. Synd, men slik er Norge i et nøtteskall. Prøve å dra alle ned i gjørma, slik at du selv kan føle deg _litt_ bedre.

      • Reply GodDamnFootballplayers 11. juli 2015 at 12:21

        Riise, du er en arrogant og barnslig fotballspiller. Nå har du møtt noen regler du ikke liker, så da begynner du å skrike og bråke som et barn. Alle må forholde seg til regler. Forskjellen på oss og deg er at vi er voksne nok til å håndtere det. Vi oppfører oss ikke som en bortskjemt drittunge. Og en ting til; fotball er en av de mest idiotiske idrettene vi har. Du synes vel at det er noe stort og imponerende, jeg vil du skal vite at veldig mange ser på deg som en barnslig taper. Fotball er noe barn leker, voksne menn som springer rundt på en plen og leker med baller? Oj, så imponerende, ikke patetiskt i det hele tatt. 🙂 Fuck deg mann, din irriterende drittunge,

        • Reply John Arne Riise 12. juli 2015 at 02:32

          Hahahaha;););) takk for at du ga meg noe å le av 😉 konge;) Oser sjalusi lang vei på deg;) lykke til stjerna;) haha

    • Reply Vidar Moen 10. juli 2015 at 18:35

      Vet du hvem Norges beste bordtennis spiller er eller er du arrogant?

      • Reply Christine Haugli 10. juli 2015 at 18:39

        Nå sendes ikke alle nasjonale bordtenniskamper og -turnieringer direkte på riksdekkende TV. Ei heller har Norge verdensmestere i denne idretten, slik de gjennom mange år har hatt i damehåndballen.

        • Reply Martin 10. juli 2015 at 18:54

          Fotball og håndball dekker to vidt forskjellige interesse-felt. Er det graden av selvrealiseringen til en person som bestemmer folks verdi? Tror de fleste hadde reagert som Riise i denne saken. Og bare fordi han kritiserer en person med såkalt «høy verdi», betyr ikke at JAR faktisk tar feil. Kritikk kan være sundt og skape nye muligheter…. Men kritikk av norske typiske meninger og ideologiske hegemonier blir alltid møtt med sterk motstand.. Lille Norge er kanskje litt treig i utviklinga? Folk i Norge liker å ha det A4, trygt og godt. Tror litt kritikk er noe vi nordmenn burde lære oss å takle bedre.. Er vell en grunn til at vi er et av verdens dårligste fotballnasjoner. Ja, vi er god i håndball, men Herre-miljøet er betraktelig hardere/tøffere!

        • Reply Martin 10. juli 2015 at 18:58

          Fotball og håndball dekker to vidt forskjellige interesse-felt. Er det graden av selvrealiseringen til en person som bestemmer folks verdi? Tror de fleste hadde reagert som Riise i denne saken. Og bare fordi han kritiserer en person med såkalt «høy verdi», betyr ikke det at JAR faktisk tar feil. Kritikk kan være sundt og skape nye muligheter…. Men kritikk av norske typiske meninger og ideologiske hegemonier blir alltid møtt med sterk motstand.. Lille Norge er kanskje litt treig i utviklinga? Folk i Norge liker å ha det A4, trygt og godt. Tror litt kritikk er noe vi nordmenn burde lære oss å takle bedre.. Er vell en grunn til at vi er et av verdens dårligste fotballnasjoner. Ja, vi er god i håndball, men Herre-miljøet er betraktelig hardere/tøffere!

    • Reply gevetam 10. juli 2015 at 18:46

      He he, tipper Tonje Sagstuen lever godt med at en som ikke har bodd i Norge (der riksdekkende tv stort vises) på nesten 20 år, ikke vet hvem hun er 😉

    • Reply AnonymBruker1 10. juli 2015 at 19:40

      Først vil jeg presisere at jeg ikke kjenner denne saken utenom det jeg har lest her.

      Nå er Riise sitt innlegg skrevet i full fart, så da er det ikke nødvendigvis slik at han mener at Tonje Sagstuen er ubetydelig siden han ikke vet hvem hun er. Det kan hende at han mente å si at han ikke har noe forhold til henne, men at hun nå har kommet med et utsagn som angår ham og at han dermed føler seg nødt til å svare på hennes utspill.

      Nå trenger man ikke nødvendigvis å følge med på håndball selv om det er stort i Norge. Jeg har selv spilt håndball i 8 år, men vet fortsatt ikke hvem Tonje Sagstuen er. Når det gjelder svaret ditt angående bordtennis så har Norge faktisk regjerende olympisk mester i bordtennis. Her er en link: http://www.vg.no/sport/ol-2012/urhaug-tok-paralympics-gull-i-bordtennis/a/10045398/

      Det går helt fint an å ikke kjenne til alle store idrettsprofiler selv om man driver med idrett selv.

    • Reply Karim 10. juli 2015 at 21:22

      Det er ikke Marit Bjørgen vi snakker om for eksempel ! Det er lov å si a man ikke kjenner vedkommende. Kjenner ikke hu Tonje selv og aldri hørt om før nå, er det noe big deal i det hele tatt ? Skjerpings !

    • Reply Lena 10. juli 2015 at 22:52

      Jeg husket heller ikke hvem Tonje var…og jeg spilte håndball selv som ung…akkurat DET sier vel ikke så mye om arroganse vel?

    • Reply Tordenskiold69 10. juli 2015 at 23:22

      Ja…alle har jo pugget hvor mange priser, landskamper og mål Tonje Sagstuen hadde i sin karriere. Særlig Riise som var tenåring da hun la opp. Men google kan du, den skal du ha..

    • Reply Robin Johansen 11. juli 2015 at 04:58

      Jeg ante heller ikke hvem hun var før jeg leste det i kommentarfeltet. Tror interessen for fotball er noe større gitt. Håndball, er det ikke 100-200 stk på kampene? Dessuten har de mesterskap hvert år med drøssevis av kamper, ikke rart de får mange landskamper da.

    • Reply øyvind salte 20. desember 2015 at 20:36

      hvordan skal JA rise vite hvem Tonje sagstuen er, kvinnehåndball er en mini putt idrett som ikke en gang i et vm vises på annet en nrk og dansk tv. kvinne håndball har lavere oppslutning i antall utøvere i verden en curling – hvorfor tror du at i en vm finale er der bare norsk reklame på banen… er ikke lett å vite navn på en spiller som utøver en så liten idrett. Kan du navn på alle vm mestrene i norge .. i alle små idretter 🙂

  • Reply AndreasH 10. juli 2015 at 18:32

    https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tonje_Sagstuen Håper å se deg i Tippeligaen snart!

  • Reply Vidar Moen 10. juli 2015 at 18:34

    Herfra får du støtte i denne saken. NFF må skjerpe seg!! Sjelden vi er enige u at noen av oss bryr seg. Men tommel opp for din Ærlighet .

  • Reply Erik 10. juli 2015 at 18:58

    Utrolig bra sakt riise! håper alt ordner se san at du får avslutte med broren din

  • Reply Golfknut 10. juli 2015 at 19:16

    Handler ikke dette om at du setter penger fra Betsson foran egen karriere? Du hadde hatt 150 landskamper og vært NFFs gullgutt om du ikke hadde valgt disse pengene.
    Jeg nekter å tro Betsson beriker livet ditt sånn at det er verdt alt pisset du må ta.

    • Reply Imheretowin 11. juli 2015 at 13:41

      Greit å ha en inntekt nr. 2 da, i Aafk får han jo bare 5 mill i året lr noe max

    • Reply John Arne Riise 12. juli 2015 at 02:37

      Tar jeg piss? Merker ikke det jeg;) Lever livet og koser meg jeg;)

  • Reply Halvard Langlo 10. juli 2015 at 19:24

    Støtter John Arne 100 %.

  • Reply Xtoffer 10. juli 2015 at 19:26

    Støtter deg og ditt utsagn 100%! Velkommen skal du være, tilbake til Ålesund 🙂

  • Reply Einar Gregorios 10. juli 2015 at 19:31

    Slutter aldri å forundre meg over hva Riise ikke forstår…

    • Reply John Arne Riise 12. juli 2015 at 02:36

      Takk, det sier jeg om meg selv også;)

  • Reply Tom-Anders Boholm 10. juli 2015 at 19:44

    Sorry men det der blir å bæse litt. Jeg skjønner at du vil spille/avslutte din karriere, sammen med broren din. Det som er at norske tipping og NFF, har lagd den regelen for å hindre kamp fiksing. Selv om du sikkert har gode hensikter, gjelder denne regelen for alle så sånn er det. John Carey fikk ikke spille på landslaget av samme grunn

  • Reply Bjørn Sundal 10. juli 2015 at 19:45

    Men vart ikkje du informert om dette når du signerte avtala med Betsson? Skulle tru agentar, rådgjevarar og andre forståsegpåarar visste om denne tvisten lenge før du signerte. Drillo vart vell tvungen til å gå frå Expect-avtala når han fekk jobb i Vålerenga og seinare landslagsjobben. Håpar uansett at det ordnar seg, eg kjem på Color Line!

    YNWA

    • Reply John Arne Riise 12. juli 2015 at 02:36

      Selvsagt;) men er ikke dermed sagt at det er riktig det er slik? derfor vil jeg ha en dialog med NT slik at ting kan bli enda bedre for alle parter;)

  • Reply ingar75 10. juli 2015 at 20:08

    Til info;Tonje Sagstuen har over 200 landskamper i håndball for Norge.Å har i forhold til det Norske fotballandslaget klart å karre seg til en rekke sluttspill i både OL,VM og EM

    • Reply Robin Johansen 11. juli 2015 at 04:54

      Håndball er en liten idrett. Uten konkurranse. Det er klart det er lettere å oppnå resultater der, spesielt for damene. Dessuten har de vel mesterskap hvert eneste år… Konkurransen er *noe* større innen fotball.

    • Reply dabbe_dolly 11. juli 2015 at 22:07

      Prestasjoner ses i sammenheng med idretten det presteres i. Det norske ishockeylandslaget sine prestasjoner i de siste 5-6 årene er langt større enn alt håndballjentene har gjort.

  • Reply Robert 10. juli 2015 at 20:39

    Det er greit at du ikke vet hvem Tonje Sagstuen er. Men når du påpeker at du ikke vet hvem hun er i den hensikt å diskreditere hennes meninger (som om meningene hennes skulle være mindre verdt bare fordi du ikke vet hvem hun er) oppnår du to ting; Du fremstår som smålig OG kunnskapsløs. Hadde du derimot holdt deg for god til rakke ned på Sagstuen, ville du kun fremstått som uenig – og det er en ærlig sak. Din innfallsvinkel ble derimot et praktfult selvmål.

    • Reply Tordenskiold69 10. juli 2015 at 22:27

      Rakker han ned på Tonje Sagstuen fordi han ikke vet hvem hun er? Sa han noe stygt om henne? Bør Norsk tipping også føle seg tråkket på siden de ble nevnt i samme forbindelse og setning? Eller ble de skånet siden han vet hvem de er? Du henger deg kun opp i noen få ord i et langt innlegg, og dømmer ham på et arrogant og snevert grunnlag.

      • Reply Robert 10. juli 2015 at 23:30

        Nei, han rakker ikke ned på Sagstuen, men det er heller ikke det jeg sier. Riise bruker klassisk hersketeknikk når han «tilfeldigvis» påpeker at han ikke vet hvem hun er. So what? Det er jo hva hun sier som provoserer ham, men klarer ikke nøye seg med å kritisere argumentene uten å komme med et stikk om at hun er helt ukjent for ham. Deretter kommer han med neste hersketeknikk; namedropping. Han har sværet opp med Hoff og har positiv dialog med Hallén, og så kommer det altså en ukjent person og ødelegger.

        Dette er argumentasjon på barnehagenivå. For å bruke fotball-terminologi Ta ballen – ikke mannen. Riise klarer ikke å unngå å ta mannen også, og det er smålig av ham.

        • Reply Tordenskiold69 11. juli 2015 at 00:06

          Sitat 1: «Hadde du derimot holdt deg for god til rakke ned på Sagstuen» osv. Sitat 2: «Nei, han rakker ikke ned på Sagstuen, men det er heller ikke det jeg sier». He? Ser du ikke hva du selv har skrevet? Ellers så skjønner jeg poenget ditt, men du henger deg opp og overanalyserer noen få ord i en lang sammenheng som ikke er relevant for helheten.

          • Martin 11. juli 2015 at 00:10

            Haha, dere skriver så lættis nerdete! Klarer ikke å lese uten å få latterkrampe!

          • Tordenskiold69 11. juli 2015 at 01:14

            Ja ikke sant? Da er det befriende å lese en slik intelligent og velformulert kommentar som den du skrev. Du må minst ha fullført grunnskolen…?

          • Martin 11. juli 2015 at 01:34

            Du har kanskje intelligens, men god å gjette er du ikke… Jeg har nok fullført både grunnskole, videregående og høgskole utdanning 🙂 . Jeg har aldri sett på skole som et element for intelligens. Mange smarte folk i verden som har komt seg langt uten spesielle skole-evner. Men ikke meningen å provosere. Mente ikke noe personlig med kommentaren. Så nå trekker jeg meg unna, så får du stå på ditt og jeg på mitt! God sommer!

        • Reply Martin 11. juli 2015 at 00:11

          Litt må man tåle Robert!

        • Reply Imheretowin 11. juli 2015 at 13:40

          Uh… Jeg tror han mente at hun som uttalte seg ikke har noe med saken å gjøre, og kom litt som lyn fra klar himmel på han? Hvorfor går alle av skaftet pga den kommentaren?

  • Reply Glenn Henriksen 10. juli 2015 at 22:02

    Enig med du! Stå på John Arne! 🙂

    • Reply John Arne Riise 12. juli 2015 at 02:34

      <3

  • Reply Tordenskiold69 10. juli 2015 at 23:11

    Jeg leter forgjeves etter et poeng i kommentaren din. Handler det hele om at Riise ikke vet hvem Sagstuen er? Hun sluttet på landslaget da Riise var 15 år, og gjorde et veldig kort comeback et par år senere. Kan du navnene på dem som spilte på kvinnelandslaget når du var 15 år?

  • Reply Olav S. 10. juli 2015 at 23:22

    Du verden. Aafk – vær forsiktig. Tror det er nok med ein Riise på laget.
    Ellers er det vel ok at dei reglane og avtalane som er i boks – gjeld alle.Både Riise og andre.
    Kunnskap er bra.

    Olav Skarstein

  • Reply Sierra 11. juli 2015 at 03:42

    Det er jo som at Messi ikke får lov til å bruke Adidas selvom klubben bruker Nike. Huemist og byråkrati i det landet her. Er ikke mange andre steder i verden at en av landets største legender gjennom tidene ikke kan spille i hjemnasjonen. Håper det løser seg, håper du kommer tilbake i Tippeligaen, Riise.

  • Reply Robin Johansen 11. juli 2015 at 04:53

    Det er en *litt* større prestasjon å spille fotball i de ligaene Riise har gjort enn det er å spille kvinnehåndball. Håndball er jo en ekstremt liten idrett sammenliknet med fotball. Til og med den jevne tippeligaspiller har jo kommet *lengre* enn henne, så jeg forstår ikke helt hva du forsøker å si her. Det er vel svært få fotballspillere her i landet som har oppnådd mer enn hva Riise har.

    • Reply GodDamnFootballplayers 11. juli 2015 at 12:16

      Å spille fotball blir aldri en prestasjon. Jeg spilte også fotball, i 8. klasse på ungdomskolen. Også ble jeg voksen og jeg sluttet å leke. Fotballspillere er utrolig barnslige, de nekter å gi slipp på det å være 15 år. Det er ikke engang vanskelig, hvem som helst kan leke fotball med litt trening.

      • Reply John Arne Riise 12. juli 2015 at 02:32

        Ja da er det synd du ikke lyktes;)haha

  • Reply Robin Johansen 11. juli 2015 at 05:03

    Tippeligaen ville jo absolutt tjent på å fått en profil ekstra. Det burde også NFF se selv, reglene blir litt vel rigide om de skal bry seg om hva folk lar seg sponse av privat og utenfor tippeligaen så burde de vel strengt tatt ikke ha noen sak i det hele tatt.

    Det hadde selvsagt vært noe annet om han dro på seg en caps med Bettson logo før intervju etter kampen osv… Eller om han dro av seg trøya etter kamp for å vise frem sin sponsor. Hva han gjør privat UTENFOR Tippeligaen er jo Riises egen sak. Håper dette løser seg, til det beste for Tippeligaen, norsk fotball og AaFK.

  • Reply YNWA 11. juli 2015 at 05:11

    Synes det er på tide at J.A Riise snart slutter med denna kjerring jamringa på sosiale medier. Skjønner du ikke at du driter deg ut,nesten hver gang du åpner kjeften din.Hadde du spilt fotball og konsentrert deg om det så hadde du fortsatt spilt på venstre sida til Lpool. Stikk fingern i jorda og våkn opp,snart er det faen meg ikke en jævla nordmann som tåler trynet ditt

    • Reply John Arne Riise 12. juli 2015 at 02:34

      Jaja, stakkars meg 😉 haha;) du vet det oser sjalusi av det du skriver? haha;)

  • Reply Geir Otto Ringstad 11. juli 2015 at 08:54

    At JAR ikkje forstår NT si stilling i Norge forundrar meg lite. Det er dessverre mykje denne karen ikkje forstår.

  • Reply H_kon 11. juli 2015 at 09:49

    Helt enig med deg John Arne. Norsk tipping kan sammenlignes med Kim Jong Un. Greit nok at de gir mye til idretten, men nå må det være nok! Ikke nok med at de nekter oss å se Zuccarello spille med flagget på brystet. Nå skal de i tillegg nekte oss å se gode fotballspillere i tippeligaen også. Å nekte deg å spille for Aalesund, som har gitt oss så mye på landslaget, er som å nekte Ole Einar Bjørndalen å gå på ski i Norge. Hva en privatperson har av egne sponsoravtaler bør norsk tipping holde seg langt unna. Landslaget har avtale med Umbro, men spillerne får jo lov til å løpe rundt med egne fotballsko på banen. Som du skriver, du skal jo ikke løpe med Betsson på brystet. Håper snart at noen kan ta et realt oppgjør med diktaturet Norsk Tipping! Heier på deg i denne saken.

  • Reply joland 11. juli 2015 at 09:54

    Dette kan ikke overraske en spiller som har vært profesjonell siden ten årene, sponsorer skal selvfølgelig beskyttes.

  • Reply Anders Kleiven 11. juli 2015 at 11:19

    Vet du er en travel mann, men alt dette fjaset på 5 min er imponerende. Om du er så urolig for skrivefeil kan jeg anbefale Microsoft Office 2013 pakken til 990 NOK. Da slipper du å støtte deg til Maud Angelica for korrektur og kan med tid være sjef over egen blogg. Hvis du som bedriftseier hadde gått inn og sponset noe med en betydelig sum. Så hadde profilerte enkeltpersoner der gått rundt og reklamert for konkurrenten din i media. Hadde nok satt ned foten på det du også. Skjønner det er frustrerende at det ikke kan lages unntak for en topp internasjonal stjerne som deg selv. Hjerte Tonje Sagstuen og Cathrine Svendsen. Lykke til videre med bloggen. Savner flere innlegg om ansiktsskrubb og hudkremer. Eventuelt andre produkter som gir et påskudd for baroverkroppidusjenbilder.

  • Reply GodDamnFootballplayers 11. juli 2015 at 12:13

    Vi har regler, som alle må forholde seg til. Nå har du støtt på noen regler som du ikke liker. Og da begynner du å bråke som et lite barn. 🙂 «Jeg vil ha viljen min, liker ikke disse reglene, urettferdig!». Nok en bevis på det jeg bestandig har sagt; fotballspilllere er forvokste barn. Ingen respekt fra meg, eller for å si det slik; folk som deg slipper ikke inn hjemme hos meg, folk som deg blir kastet rett ut. Forballspillere er og blir de mest barnslige og latterlige folk man kan finne. Lykke til med reglene lille venn, prøv å husk at du ikke er 15 år lenger. Du oppfører deg som en 15-åring.

    • Reply John Arne Riise 12. juli 2015 at 02:33

      Skulle ønske jeg var 15 år jeg;) Haha;)

  • Reply FuckJohnnyBoy 11. juli 2015 at 12:29

    Du hadde blitt en bra fotballspiller, du kan allerede oppføre deg som en bortskjemt drittunge som synes at regler skal tilpasses deg. «Dette er bare for dumt», ja det er så dumt når man møter på regler og ikke klarer å håndtere det på en voksen måte. Lykke til din patetiske drittunge, jeg avskyr folk som deg, dere gjør kun verden til et verre sted.

    • Reply John Arne Riise 12. juli 2015 at 02:31

      Hahaha;) fikk jeg meg en god latter i dag også;) Regler er greit, men det er lov å utfordre dem;) haha.. kos deg dude;)

  • Reply Andreas Hallan 11. juli 2015 at 12:29

    For å sitere en den danske håndballtreneren Ole Eliasen: «Livet er for kort til kvindehåndbold». Selv kan jeg kan godt se kvinnehåndball, spesielt da de Norske kvinnene gjør det godt. Men etter min mening er det å vinne Champions League, langt større enn Tonje Sagstuens sammenlagte meritter.

  • Reply Sigh 11. juli 2015 at 13:20

    vi er en gjeng som lurer på om du kan gjøre Norge en tjeneste; samle sammen familien din og tving alle, inkludert deg selv, til å holde seg unna aviser. De siste årene så har det vært Riise her og Riise der, det nytter ikke å lese nyheter uten at disse…..folkene dukker opp. Og vi kunne ikke ha vært mer lei. Du er en fotballspiller, hvem bry seg? Og hvordan er mulig å bli så pr-kåte som dere er? Vær så snill å ta en pause, Riise-navnet er nå kun en dårlig vits. Og det er deres egen feil.

    • Reply Imheretowin 11. juli 2015 at 13:42

      Alle overskriftene fører til flere hits på bloggen = mer penger! Det er jo genialt egentlig da, du hadde sikkert gjort det samme 🙂

    • Reply John Arne Riise 12. juli 2015 at 02:29

      Kjære deg. Hvis du er så lei så slutt og les da vel! Tror du jeg ringer media selv? At de plukker opp det jeg skriver eller gjør er ikke noe jeg styrer. Jeg er meg selv med egne meninger. Jeg har blogg som mange andre. At media trykker det er opp til dem. Men jeg slutter ikke blogge fordi du er lei!! Skjerp deg!!

  • Reply meaningfull 11. juli 2015 at 14:14

    Jeg har respekt for det du har oppnådd som fotballspiller, men når du smører deg ut i media GANG på gang da begynner man å bli lei…

    Er du virkelig så interessant ? Litt mer dempethet og ikke SÅ mye mediaprofilering hadde virkelig gjort seg for deg…

    • Reply John Arne Riise 12. juli 2015 at 02:27

      Tror du jeg ringer media selv? Jeg har lov til å ha mine egne meninger. At media plukker det opp driter jeg i. Jeg står bare på mitt og det jeg brenner for.

  • Reply Pat Punx 11. juli 2015 at 15:46

    Norsk idrett, er i all hovedsak basert på frivillighet og inntektene fra Norsk Tipping. Hver eneste lille 7’er bane, basketkurv, flerbrukshall, preparerte skiløyper osvosv er stort sett basert på overskuddet av inntekter generert av Norsk Tipping og fordelt over tippenøkkelen. Dette er hvordan norsk idrett finansieres, og som er med å sikre at de aller fleste norske barn (og voksne) kan drive med idrett til en (relativt) lav kostnad uavhengig av hvor man er født og hva foreldrene tjener. i 2014 var dette overskuddet på 4,2 miliarder. Dette er forøvrig mer enn Betsson OMSETTER for. Disse pengene sørger for at mindre idrettsklubber overlever over det ganske land uten å måtte være avhengig av rike bidragsytere.
    At Norsk Tipping, og herunder Staten, ønsker å beholde denne ordningen er dette rett og slett fordi det er hvordan norsk idrett finansieres. At man ønsker å «opprettholde et monopol» for «å hindre kampfiksing» er ikke tilfelle. Om man ikke opprettholder «monopolet», mister norsk idrett og kultur sin viktigste (og ofte eneste) inntektskilde.
    Jeg forstår at JA har en avtale å forholde seg til, og ønsker å forholde seg lojal til oppdragsgiveren sin. Men er de kronene du evt går glipp av virkelig viktigere enn en samlet norsk idrettsbevegelses fremtid?

  • Reply haavard_lindland 11. juli 2015 at 16:01

    Herr Riise.
    Du kan ikke alltid få alt du vil.
    Dine valg medfører konsekvenser for deg.
    Det kalles livet.
    Så; «Suck it up» og slutt og syt.

    • Reply John Arne Riise 12. juli 2015 at 02:26

      Syter jeg? Dette er ikke om meg, men på generelt grunnlag. Monopolet må heves.. Men jeg stikker hodet frem ja. Vil jobbe mot en endring

  • Reply dabbe_dolly 11. juli 2015 at 22:03

    Det blir litt som å si at å vinne Stanley Cup er ingenting mot å vinne VM i curling.

  • Reply chico36 12. juli 2015 at 03:38

    John Arne; Jeg er enig i det du sier, men hvis dette er en stor drøm for deg så må du kanskje velge. Du har jo vært proff i mange år og jeg regner med du har noen kroner på bok, selv om det har vært litt turbulent på den fronten. I verste fall må du kanskje legge Betsson avtalen på is, iallfall en liten stund.
    Så da spørs det hva som er viktigst for deg; fortsette med Betsson eller få oppfyllt drømmen og avslutte med lilleror i Ålesund.

    Er pengene fra Betsson mer verdt enn drømmen? Jeg aner ikke hva du tener ved å representere de, men som du skriver i et annet blogg-innlegg; enkelte ganger er andre ting mer verdt enn penger og trofeer.

    Håper det ordner seg, hadde vært stas om dere begge spilte for «Jåleby» 😉

  • Reply Sam 12. juli 2015 at 13:44

    De Riise-kritiske innleggene på bloggen her gjenspeiler den sedvanlige og ubrukelige nordmannen som selv er årsak til den inngrodde Janteloven i samfunnet!! Riise er en nasjonal helt, enkelt og greit! Bare synd nasjonen omfavner middelklassen og ned… heller enn sine helter og enere. Loosers!

    • Reply meaningfull 26. juli 2015 at 15:39

      Er jo ikke Jantelov dette går på, men at enkelte så og si HELE tiden er i riksmedia. Folket blir lei slikt mediahoreri.

      Ellers er vi veldig imponert over det han har oppnådd som fotballspiller ++ men mediaprofileringen ligner jo ikke grisen.. Blir rett og slett for dumt å sitte følge med på dette år ut og år inn. #bort-med-mediahorene

  • Reply Per 16. juli 2015 at 22:36

    Din oppblåste skrytepave. Norges svar på Beckham…

  • Leave a Reply

    Translate »